.

.

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم مفید باشه
ایمیل مدیر : www.naderparvizi@yahoo.com

» عکاسی
» دانلود
» دانلود فون عروس و داماد
» براش حرفه ای فتوگرافی
» طریقه کم کردن رنگ زرد تصویر
» مقاله تصویری آموزش سایه دار کردن یک شی در فتوشاپ
» آموزش
» اتوفوکوس
» آموزش Zombifying Mandy Moore
» آموزش ساخت تصویری پرزرق و برق و رویایی
» زاویه دید » انتخاب زاویه دید
» قیمت
» پر بیننده ترین ها
» معرفی دوربین های دیجیتال
» تکنیک های عکاسان حرفه ای
» نکاتی پیرامون عکاسی گروهی
» آیا آلبوم های قدیمی به موزه ها سپرده می شوند؟
» جامعه شناسی عکاسی
» چگونه عکاسی کنیم؟
» تکنیک های نورپردازی در عکاسی
» رنگها در عکاسی
» چگونه عکس های احساسی بگیریم؟-آشنایی با عکاسی ضد نور (سیلوئت)
» روایت هایی از آغاز عکاسی در ایران
» چگونه از آبشار عکس بگیریم؟
» عکاسی از پرندگان
» عکاسی با نور شمع
» عکاسی از پادشاه فصل ها؛ پاییز
» چگونگی عکاسی از مجالس عروسی
» عکاسی از منظره
» عکاسی چهره
» آدم ها، مکان ها، زمان ها در آثار عکاسی هری گرایرت
» اخبار دوربین های به روز
» تازه های دوربین کانن
» انواع لنزهای سری ای اف کانن
» چاپگرهای خانگی عکس
» دوربین های عکاسی دیجیتال کانن مدل های سری آ
» دوربین های عکاسی دیجیتال کانن مدل های سری ایکسوز
» دوربین های عکاسی دیجیتال حرفه ای کانن مدل های سری ای او اس (EOS Serise)
» دوربین های عکاسی دیجیتال کانن مدل های سری جی / اس / اس ایکس
» نمایندگی کانن در کشورهای دیگر
» جدید ترین دوربین ها
» تفاوت در دوربینهای عکاسی کانن
» فوت و فن های عکاسی برای تازه کارها
» دانلود رایگان دفترچه راهنمای فارسی دوربینهای عکاسی دیجیتال کانن
» لیست قیمت به روز کانن
» گارانتی
» اخبار جدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!
» بیشتر بدانید
» نگارخانه

» مهر 1394
» مرداد 1392
» تير 1392
» ارديبهشت 1392
» اسفند 1391
» آذر 1391
» مهر 1391
» مرداد 1391
» خرداد 1391
» ارديبهشت 1391
» فروردين 1391
» بهمن 1390
» دی 1390


» طراحی سایت
» چهلستون (هرچی بخوای داریم)
» ایران(آقای تک)
» باشگاه عکاسان جوان
» کیت اگزوز
» زنون قوی
» چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فوتوگرافی نادر و آدرس nader.parvizi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 428
بازدید کل : 84229
تعداد مطالب : 161
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1





RSS
چگونه یک عکس خوب بگیریم 2
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال سه شنبه 14 مهر 1394 در ساعت
 
چگونه یک عکس خوب بگیریم
 
● عوامل موثر در زیبایی تصویر 
به هنگام گرفتن عکس ، غیر از تنظیمات مختلف دوربین از قبیل فاصله کانونی ، سرعت شاتر و اندازه دیافراگم که بر شفافیت و و نور دهی مناسب عکس تاثیر می گذارند ، عوامل دیگری هم هستند که حاصل کار عکاس را جذاب تر می کنند . 
عواملی که یک عکس خوب را از یک عکس معمولی متمایز می کنند عبارتند از :
 
۱) کادر بندی و ترکیب بندی تصویر 
کادری که تصویر در آن قرار می گیرد ؛ بسیار در جلوه تصویر موثر است . پیشنهاد می شود از هر سوژه چندین عکس با کادر بندی های متفاوت تهیه کنید . برای این کار می توانید از زوم استفاده نمایید ، زاویه دید خود را تغییر دهید ، موقعیت سوژه را در کادر تغییر دهید یا فاصله خودتان با سوژه را تغییر دهید . هر چقدر بخواهید موضوع اصلی عکس مورد توجه بیشتری قرار گیرد ، باید از قرار دادن جزئیات و سوژه های دیگر در کادر خود داری نمایید . 

این مساله به انتخاب نماید تصویر بر می گردد . نما می تواند کلی باشد ، طوری که محیط اطراف سوزه اصلی کاملا به تصویر کشیده شده و به سختی می توان از آن به عنوان مرکز توجه عکس معرفی کرد . در نمای متوسط ، سوژه بزرگ تر و تمرکز بر روی آن بیشتر است . بالاخره در نمای نزدیک تنها موضوع اصلی به تصویر کشیده می شود . از دو روش می توانیم برای تغییر نما استفاده نماییم.
اول اینکه دوربین را به سوژه نزدیک یا از آن دور نماییم و دوم از امکانات لنز استفاده نماییم . در تصویر بندی تصویر ( composition ) توجه کنید که موضوعات مرتبط را کنار هم قرار داده و از وارد کردن جزئیات نا مربوط در تصویر اجتناب کنید . 

۲) از قرار دادن سوزه در مرکز تصویر خود داری نمایید 
در عکس های معمولی و خانوادگی سعی می شود موضوع اصلی در وسط کادر قرار گیرد .اما اگر بخواهید عکس های زیبا و هنری بگیرید که از تاثیر بیشتری بر بیننده برخوردار باشد ، باید سوژه را در جای دیگری غیر از مرکز کادر قرار دهید . الگویی که برای این کار وجود دارد استفاده از قانون یک سوم هاست . در این روش طول و عرض تصویر با ۴ خط افقی و عمودی ، به سه قسمت مساوی تقسیم می شود . 
عکاس می تواند موضوع مورد نظر خود را در امتداد یکی از این خطوط یا یکی از ۴ نقطه برخورد آنها قرار دهد . ویژگی این خطوط این است که چشم بیننده پس از مشاهده کل تصویر ، بر روی سوژه متمرکز شده و آرام می گیرد . به این خطوط ، خطوط طلایی و به نقاط تلاقی آنها نقاط طلایی می گویند .
 
۳) زوایه دوربین و نقطه دید 
زوایه و ارتفاع دوربین نسبت به موضوع، تاثیر زیادی بر تصویر بدست آمده دارد . سعی کنید از یک سوژه چندین عکس از زوایا و ارتفاعات مختلف تهییه کرده و مقایسه نمایید . به عنوان مثال یکی در حالت معمولی ، یکی در حالتی که نشسته اید و دیگری از بالای سوژه . ارتفاع عکاسی طبیعی در حدود ۱۷۰ سانتیمتر است . شما با توجه به محیط و موضوع عکس و بهره گیری از سلیقه و ابتکار خود می توانید این ارتفاع را تغییر دهید یا حتی دوربین را روی زمین بگذارید . 
 

۴) خطوط تصویر 
در هر تصویر خطوطی هستند که آهنگ و ریتم اصلی تصویر را می سازند . مثلا در منظره یک کوهستان ، مجموعه خطوط مستقیمی هستند که در یک نقطه تلاقی دارند و در مناظر دریا خطوط افقی ؛ مشخص کننده آهنگ و احساس تصویر هستند . شکل این خطوط احساسات گوناگونی را به بیننده منتقل می کند که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است : 
▪ خطوط مستقیم افقی: احساس سکون و آرامش 

▪ خطوط مستقیم عمودی : احساس قدرت و وقار 

▪ خطوط مستقیم : حس قاطعیت و اطمینان 

▪ خطوط منحنی منظم : احساس آرامش – حالات رویایی 

▪ خطوط شکسته : احساس تردید و نا آرامی 

▪ خطوط نا منظم : احساس آشفتگی و اضطراب 

۵) پشت زمینه 
پشت زمینه یا back ground در جلوه یک تصویر بسیار اهمیت دارد . چنانچه عکاس سوژه اصلی را در یک پشت زمینه با فاصله متفاوت قرار دهد ، باعث ایجاد عمق در تصویر خواهد شد . این حالت موقعی تشدید خواهد شد که شدت نور پشت زمینه با سوژه تفاوت قابل ملاحظه ای داشته باشد . اگر بخواهیم تاکید عکس تنها بر سوژه اصلی باشد ، باید پشت زمینه ساده و عاری از موضوع انتخاب نماییم تا تمرکز بیننده را مخدوش نکند .

۶) پرسپکتیو 
پرسپکتیو از بهم نزدیک شدن خطوط موازی در تصویر به وجود می آید و باعث بعد و عمق عکس می شود . پرسپکتسو عاملی است که مس تواند در صفحه دو بعدی تصویر ، حالت و فضای سه بعدی را القاء نماید . به کار گیری هوشمندانه این پدیده ، زیبایی خاصی به عکس خواهد بخشید . 

۷) نور و زاویه تابش آن
زاویه تابش نور ، در شکل سایه هایی که در تصویر ایجاد می شود و در نتیجه زیبایی و جلوه عکس بسیار موثر است .
نور از جلو : نور از سمت دوربین به سوژه تابیده می شود . سایه ها به حد اقل می رسند و برخی جزئیات تصویر مثل نا همواریهای صورت دیده نمیشوند . نور دهی از جلو تصویر را به صورت مسطح در آورده و از عمق آن می کاهد .

نور از پشت : نور از پشت سوژه و به سمت دوربین تابیده می شود . در اینجا سیستم نور سنجی اتوماتیک دوربین که نور شدید می بیند ، به خطا افتاده و دیافراگم یا شاتر را جهت نور دهی کمتری تنظیم می کند ، بنابر این موضوع اصلی تاریک و کم نور می افتد . به این حالت سیلوئت می گویند . 

نور از کنار : نور از کنار به سوژه می تابد و با سایه هایی که ایجاد می کند ، عمق و بعد تصویر را افزایش داده ، جزئیات و بافت های اجسام را نمایان تر می کند . 

نور از بالا : با این حالت در عکاسی هنگام ظهر یا زیر نور چراغ های سقفی مواجه می شوید . چنانچه بخواهید از چهره عکاسی نمایید ، چروک های صورت نمایان تر و سر بینی بسیار روشن می شود. پس لازم است شخص را در سایه قرار داده یا زاویه تابش نور را تغییر دهید . 

عکاسی در نور موجود : گاهی اوقات اگر از فلاش استفاده نکیند و اجازه بدهید همان نور موجود در صحنه بر سوژه بتابد ، تصویر زیباتری خلق خواهد شد . برای این کار فلاش را از حالت اتوماتیک خارج کرده ، روی حالت خاموش قرار دهید . چنانچه نور در صحنه کم باشد ، لازم است از سه پایه استفاده نموده و در صورت لزوم حساسیت ISO را افزایش دهید . 

۸) سایه ها و انعکاس ها: 
سایه ها می توانند جلوه های تزئینی در عکس داشته باشند . به علاوه تصویر را با حجم و عمق بیشتری نشان می دهند . برای بهره بردن از تاثیر سایه ، عکسبرداری بعد از طلوع و قبل از غروب خورشید زمان مناسبی است. همانطور که عدم وجود نور یا سایه به زیبایی کار شما کمک می کند ، انعکاس پرتوهای نور در اشیای شفاف مثل جواهرات ، وسایل تزئینی و سطح آب ، جلوه خاصی به عکس خواهد داد . 

جلوه های دیگری که می توانید ایجاد کنید:
با استفاده از برخی از تکنیک ها ، بازی با تنظیمات مختلف دوربین و نهایتا خلاقیت فردی خود می توانید تصاویری با جلوه های ویژه بگیرید . در اینجا به چند روش دیگر که شما را در این کار کمک می کنند اشاره می کنیم. استفاده از حد اکثر عمق میدان باعث می شود اجسامی که در فواصل مختلفی از دوربین قرار دارند ، به بهترین شکل ممکن واضح به نظر برسند .

عکسبرداری با عمق میدان کم ( دیافراگم باز ) باعث تار شدن پشت زمینه و جلوه بیشتر سوژه می شود که در بعضی از شرایط مانند عکسبرداری ماکرو و عکسبرداری از چهره نتیجه بهتری می دهد . 
اگر دوربین شما دارای حالت اولویت شاتر Shutter priority باشد ، می توانید جلوه های جالبی ایجاد کنید . مثلا با طولانی کردن زمان باز بودن شاتر ، از سوژه های در حال حرکت مانند اتومبیل ها یا پرندگان عکسبرداری کنید . 

با این کار احساس حرکت موضوع ، به بیننده منتقل می گردد . در عکسبرداری از اشیای متحرک ، اگر بتوانید دوربین را با سرعت سوژه حرکت دهید ، احساس حرکت در عکس ظاهر می شود بدون اینکه موضوع اصلی کشیده و تار شود . در این مواقع حتما از سرعت بالای شاتر استفاده نمایید و دوربین را بسیار محکم نگاه دارید .

منبع :

http://ronashgraphic.blogfa.com

:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
.:: ::.
چطور عکس خوب بگیریم ؟؟؟؟
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال سه شنبه 14 مهر 1394 در ساعت

منبع: سایت فارسی .بی.بی. سی

اگر دوربين عکاسی از ذکاوت مغز انسان بر خوردار بود، برای گرفتن عکس های خوب، کافی بود دوربين را به طرف موضوع مورد نظرمان گرفته و دکمه را فشار دهيم. اما چنين نيست.

وقتی سوژه ای نظر ما را جلب می کند، مغز ما، از ميان ازدحام چيزهايی که در اطراف آن قراردارند، به طور خاص، به آن سوژه توجه می کند. قابليت انطباق ديد انسان با نورهای مختلف هم از جمله برتری های ديگر چشم انسان بر دوربين عکاسی است. برای اينکه عکسی که می گيريم نيز همين رابطه را با بيننده بر قرار کند، بايد نکات ظريفی را در نظر داشته باشيم.

عکاسی مانند هر وسيله بيانی ديگری زبان خاص خودش را دارد. آموختن اين زبان به ما کمک می کند تا از طريق عکس هايی که می گيريم، فکرها و جهان اطرافمان را بيان کنيم. در نظر گرفتن نکات زير می تواند به ما کمک کند تا عکس های گويا تری بگيريم.

 

زیرنویس تصویر
زیرنویس تصویر
 

 

نور، مهم ترين عامل در عکاسی

کلمه فتوگرافی در زبان انگليسی يعنی "نگاشتن با نور". نور مناسب می تواند به عکس ما جان ببخشد و بالعکس. با وجود اين، نور مستقيم سايه روشن های تند و ناخوشايندی در عکس ايجاد می کند. برای گرفتن عکس، نور غيرمستقيم بهترين است و رنگ ها را نيز زنده تر می کند.

روزهايی که ابر نازکی تندی نور خورشيد را در آسمان می گيرد، صبح های زود و عصرها بهترين اوقات برای عکاسی هستند. يادمان باشد که نور بايد بر سوژه عکس ما بتابد و نه بر دوربين.

سوژه جالب

انتخاب موضوع يا سوژه جالب قدم اول است. پيش از گرفتن عکس از خود بپرسيم چه چيزی ما را به موضوع مورد نظرمان جلب کرده و سعی کنيم آن را به روشنی در عکسی که می گيريم نشان دهيم.

هم چنين، به يک عکس اکتفا نکرده، زوايای متفاوتی را برای نشان دادن موضوع مورد نظرمان تجربه کنيم. اين کار به ما فرصت بهتری برای انتخاب بهترين عکس خواهد داد.

 

 

 
 
 
 
 

درعکس بالا، فرم و رنگ دسته های تره فرنگی در ميان انبوه سبزيجات حاضر در بازار مورد توجه عکاس بوده. هر چند عکس اول موضوع را ارائه کرده اما عکس دوم در بيان منظور عکاس تواناتر است و به دليل عمودی بودن سوژه، تصوير کامل تری  را عرضه می کند.

دو قدم به جلو

همه دوربين ها قابليت زوم کردن (طويل تر شدن عدسی دوربين) را ندارند و اين کار، حتی وقتی امکانش باشد، از عمق ميدان عکس می کاهد و بخش کوچکتری از آن واضح به نظر می آيد. برای حذف آنچه حضورش در عکس لازم نيست، بهترين راه نزديک شدن به موضوع است. اين کار از شلوغی عکس کم کرده تاکيد بيشتری بر آنچه مورد نظر عکاس است می گذارد.

پيش از فشردن دکمه دوربين، چند قدم به موضوع عکس نزديک شويد و دوباره از دريچه دوربين به آن نگاه کنيد. اگر آنچه مورد نظر شماست بخش عمده عکس را پر نکرده، باز هم جلو تر بايد رفت.

 درعکس زير، انعکاس آسمان در آب و شکل برگ هايی که سطح آن را پوشانده اند توجه عکاس را به خود جلب کرده. برای تاکيد بر اين نکته بايد چيز های زيادی از عکس حذف می شده اند. اين کار با نزديک شدن عکاس به موضوع عملی شده است.

کادر عکس

اين انتخاب که چه چيزهايی را در عکس جا دهيم و چه چيزهايی را حذف کنيم يکی از مهم ترين عوامل در موفقيت عکس ماست.  پنجره مستطيل شکل دوربين که از آن به جهان نگاه می کنيم کادر عکس ما را تشکيل می دهد. پيش از گرفتن عکس، با نگاهی به آنچه در اين کادر قرار گرفته، می توانيم آنچه را برای بيان عکس لازم است حفظ و آنچه را اضافی ست حذف کنيم.

حرکت دادن دوربين، تغيير فاصله ما با سوژه عکس و تغيير جای سوژه در صورت امکان، محتوای اين کادر را تغيير می دهد.

زمينه پشت عکس

زمينه شلوغ پشت عکس را در زبان عکاسی می شود به هياهويی تشبيه کرد که مانع رسيدن صدای ما به گوش مخاطب می شود. تغيير جای دوربين می تواند اين پس زمينه را تغيير دهد. آرام بودن اين پس زمينه به بيننده فرصت می دهد با تمرکز بيشتری به موضوع عکس نگاه کند.

 

 

کمپوزيسيون يا همچينی

آنچه از پنجره دوربين می بينيم عکس نهايی ما را تشکيل می دهد. آيا اجزای عکس ما با دقت کنار هم چيده شده اند؟

کمپوزيسيون يا همچينی در عکس را می توانيم به دستور زبان تشبيه کنيم. اگر کلمات ما با نظم در کنار هم قرار بگيرند، بيان ما روشن و مفهوم خواهد بود. رابطه بين اجزای عکس، کمپوزيسيون عکس را می سازد. اين رابطه بايد چنان باشد که منظور ما را از گرفتن عکس به روشنی بيان کند.

مرکز عکس هميشه بهترين محل برای قرار دادن موضوع نيست. با حرکت دادن دوربين می توانيم بهترين کمپوزيسيون را کشف کنيم.

 وضوح در عکس

آنچه در يک عکس واضح يا فوکوس باشد نگاه بيننده را به خود می کشد. عکاس با واضح نشان دادن عناصر عکس به بيننده می گويد "اينجا را نگاه کنيد."

در بيشتر دوربين های عکاسی ديجيتال که همه چيز اتوماتيک انجام می شود، نقطه وضوح در مرکز تصوير قرار گرفته و اگر موضوع مورد نظر شما در گوشه عکس قرار بگيرد از وضوح کمتری برخوردار خواهد بود.

برای حل اين مشکل، می توانيد با قرار دادن سوژه در وسط کادر، دکمه گرفتن عکس را تا نيمه فشار دهيد و نگه داريد. با اين عمل سوژه شما واضح میشود و میتوانيد آن را هر کجای کادر که بخواهيد قرار دهيد .حالا دکمه را تا انتها فشار بدهيد و عکس را بگيريد.

اين قاعده شامل همه عکس ها نمی شود. گاهی مبهم بودن به عکس کمک می کند. 

عمق عکس

آنچه در عکس ما به وضوح ديده می شود عمق عکس را تشکيل می دهد. اين عمق به ما امکان می دهد تا بخش هايی از جهان اطرافمان را، که از سه بعد بر خوردار است، در يک عکس، که تنها دو بعد دارد، نشان دهيم.

نور از عوامل اصلی ايجاد عمق در عکس است. در نور زياد، دريچه ورودی دوربين مانند چشم گربه در روز تنگ می شود. اين شرايط وضوح بيشتری در عکس ايجاد می کند.

چيدن اجزای عکس به صورتی که بعضی نزديک تر به دوربين و بعضی دورتر باشند نيز به عکس ما عمق بيشتری می دهد. عدسی های بلند (زوم) از عمق عکس می کاهند و عدسی های کوتاه با ميدان ديد وسيع تر (وايد انگل) به آن می افزايند.

از کارتيه برسون، يکی از بهترين عکاسان جهان، نقل شده که گفته است "عکاسی يعنی طوری به جهان نگاه کنيم که گويی اولين بار است آن را می بينيم."


:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
.:: ::.
راهنمای انتخاب دوربین مناسب: عکاسی ورزشی
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال سه شنبه 4 تير 1392 در ساعت

در این مجموعه قصد داریم به صورت موجز و کاربردی موضوع را از دیدگاه خاص شیوه های مختلف عکاسی ببینیم. و از این نقطه نظر به بیان نکاتی در خصوص اصول کار و ریزه کاری های انتخاب دوربین بپردازیم. آنگاه در کنار برخی مثال های تصویری، برای نمونه برخی مدل های مناسب آن کار را هم لیست کنیم.

چندی است به موضوع انتخاب دوربین مناسب برای عکاسی در شرایط مختلف و از سوژه های متفاوت می پردازیم. در کنار معرفی تنظیمات مورد نیاز برای هر یک، چند مدل دوربین را هم به لیست مان اضافه می کنیم. البته همان گونه در هفته های گذشته دیده اید، داستان به همین ختم نمی شود و با اضافه کردن نکات آموزشی به انتهای راهنما، با چند نمونه عکس، برخی ریزه کاری های عکاسی در هر یک از شرایط مورد نظر را هم اضافه می کنیم.

نکته: اگر چه با نگاهی به راهنماهای مختلف شاید این گونه به نظر برسد که برای هر نوع عکاسی نیاز به دوربینی مجزا و تجهیزاتی جداگانه داریم؛ اما همان طور که در ۵۰ ترفند ضروری عکاسی و مقاله «راهنمای نارنجی: تمام آنچه باید قبل از خرید یک لنز جدید بدانیم» دیدید، تنها با داشتن یک دوربین DSLR یا بدون آینه مناسب و خرید لنز و ابزار درست، می توان در هر شرایطی اقدام به عکاسی کرد.

هدف ما در مجموعه راهنماهای شرایط مختلف عکاسی هم این بوده تا علاقه مندان را با زمینه های مختلف ممکن در دنیای وسیع علم- هنر عکاسی آشنا کنیم، تا با توجه به علاقه و نیازشان موضوع تخصصی خود را انتخاب کرده و امکانات لازم را تهیه کنند.


به دنبال چه هستیم
عکاسی ورزشی به همان اندازه که درباره نمایش موفقیت ها و دستاوردهای افراد است، درباره ثبت سرعت، شور و اشتیاق برنامه های مهم هم هست. و البته یکی از موضوعات و زمینه های کاری است که همه دوربین ها به خوبی از پس آن بر نمی آیند.

حل مشکل فاصله
هنگامی می خواهید شروع به عکاسی از ورزش کنید، متوجه می شوید آن قدرها که فکر می کردید، به محل وقوع اتفاقات و حرکت ها نزدیک نیستید. اگر چه دوربین های تلویزیونی هم معمولا از پشت خط زمین فوتبال نزدیک تر نمی روند، اما چنان لنزهای قدرتمندی دارند که دوربین ببین و بگیر یا dSLR ابتدایی شما در برابر آن چیزی برای گفتن نخواهد داشت.

و اینجا است که دوربین های ببین و بگیر رده بالا انتخاب بهتری نسبت به مدل های DSLR معمولی هستند، زیرا بسیاری از آنها امکان زوم 20X و بالاتر را برای تان فراهم می کنند که معادل یک لنز ۵۰۰ میلیمتری در دوربین های حرفه ای است. برای دست یابی به چنین زومی (البته با کیفیت بهتر) در دوربین های DSLR لازم است چند هزار دلاری اضافه تر پول لنز پرداخت کنید. در حالی که یک دوربین ببین و بگیر خوب با ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار آن را در اختیارتان می گذارد.

هنگام انتخاب دوربین هم دقت داشته باشید مدلی را انتخاب کنید که در حالت تله فوتو کامل (حداکثر زوم) بازترین دهانه دیافراگم ممکن را در اختیارتان بگذارد. این گونه می توانید در زوم های بسیار بلند، عمق میدان کمی داشته و به خوبی بازیکن مورد نظر را از پس زمینه اطرافش جدا کنید. برای مثال Panasonic FZ200 عدد دیافراگم ثابت f/2.8 را در تمامی دامنه زوم 20X خود به خوبی حفظ می کند.

عکاسی از سرعت
اگر ورزش انتخابی شما شامل هر نوع حرکتی باشد (اسب دوانی، اتومبیل رانی فرمول یک، دوچرخه سواری و...) دو انتخاب پیش رو خواهید داشت: با ثابت نگه داشتن دوربین تان، سوژه را تار کنید. یا اینکه همزمان با عبور سوژه، حرکت عرضی داشته باشید و در نتیجه پس زمینه را تار کنید.

در هر صورت، به دوربینی نیاز دارید که به شما اجازه تنظیم سرعت شاتر و استفاده از حالت اختصاصی تقدم شاتر را بدهد. در حالت ایده آل به دنبال مدلی باشید که این تنظیم را روی چرخ انتخاب حالت های عکاسی قرار داده باشد و لازم نباشد برای انجام این کار در منوی دوربین سرگردان شوید. این حالت معمولا با علامت اختصاری ASM یا PASM مشخص می شود. هنگام استفاده از حالت تقدم شاتر، دوربینی را انتخاب کنید که تنظیمات ساده و کاربردی برای آن در اختیارتان می گذارد و ترجیحا به راحتی با دکمه چرخان دوربین قابل تنظیم باشد.

شاید در برخی مواقع لازم باشد برای تهیه عکس هایی خاص، مدت زمان نوردهی را هم افزایش دهید. پس لازم است دوربین انتخابی شما امکان تغییر حساسیت (ISO) و همچنین جبران نوردهی را به راحتی فراهم آورد و اجازه استفاده از آنها در سرعت های پایین شاتر را هم بدهد.

ثبت حرکات
در نهایت، تهیه دوربینی با حالت عکاسی متوالی (burst mode) خوب و موثر به شما امکان می دهد تا در مدت زمان کوتاهی چندین عکس از صحنه مورد نظرتان تهیه کنید. چندان به دنبال امکانات عجیب و غریب چون عکس برداری چندصد فریم در ثانیه نباشید که توسط برخی دوربین های خاص عرضه می شود. زیرا آنها تنها با کاستن از کیفیت و اندازه عکس نهایی می توانند به چنین اعدادی برسند. در عوض هنگام خرید تمرکزتان را روی مدل هایی بگذارید که بیشترین سرعت را هنگام عکاسی با بالاترین کیفیت ممکن دارند.

به این نکته هم توجه داشته باشید که حداکثر سرعت عکاسی متوالی برخی دوربین ها هنگام مواجه با سوژه های در حال حرکت نزدیک یا دور شونده (مانند اتومبیل هایی که دور یک پیست می چرخند)، برای جبران تاخیر فوکوس، کاهش می یابد.

البته اگر اغلب اوقات سوژه های عکاسی شما حرکت مستقیمی را دارند و فاصله مشخصی را می پیمایند (مانند توپی که درون سبد بستکبال می رود یا اسبهایی که ۴ نعل در مسیر مستقیم می تازند) دیگر لازم نیست نگران این کاهش کارایی باشید و می توانید روی حداکثر سرعت حالت عکاسی متوالی اعلام شده برای دوربین تان حساب کنید.

دوربین های سری 1 نیکون می توانند تا ۶۰ فریم در ثانیه به ثبت عکس بپردازند، اما برای اغلب کاربران سرعت های بالاتر از ۴ فریم بر ثانیه زیادی هم به نظر می رسند. حتما از کارت های حافظه کلاس ۸ تا ۱۰ استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از عکاسی متوالی بگیرید. این گونه دوربین شما هنگام انتقال داده ها از بافر داخلی به حافظه دچار کندی و مشکل نمی شود.

امکانات بهینه دوربین ویژه عکاسی ورزشی و اکشن:
- زوم تله فوتو
- سرعت شاتر بالا
- حالت عکاسی متوالی سریع
- حداکثر گشادی دهانه دیافراگم ممکن

دوربین های پیشنهادی:

-
Panasonic Lumix FZ200
-
Nikon 1 J2
-
Canon PowerShot SX40 HS
-
Fujifilm FinePix F770EXR

نکات آموزشی:



ابتدا تصمیم بگیرید چگونه می خواهید احساس سرعت را به تصویر بکشید. اینکه با سوژه تان حرکت کنید و پس زمینه تار شود، یا دوربین را ثابت باقی بگذارید و اجازه دهید سوژه تار گردد. هر دو در عکاسی از مسابقات اتومبیل رانی خوب عمل می کنند. اما در این شیوه، به گونه ای قرار گیرید که موضوع عکس از درون قاب شما عبور کند، نه اینکه به طرف شما آمده یا دور گردد.



به پیش رو و پشت سرتان بنگرید. دلیل اینکه برای تماشای زنده یک برنامه ورزشی می روید، به همان اندازه که برای تماشای آن ورزش است، برای درک کامل احساس خروش و اشتیاق جمعیت حاضر هم هست. همیشه به دنبال یک جای خوب و نقطه نظر مناسب برای دیدن صحنه ها باشید. زیرا گاهی تماشاچیان و طرفداران یک تیم می توانند به موضوعی بسیار بهتر از خود آن بازی تبدیل شوند. به ویژه اینکه می توانید نسبت به خود بازی، نگاه نزدیک تری به این موضوع جذاب داشته باشید.



جایگاهی در کناره زمین بازی، در همه ورزش ها می تواند بهترین عکس ها را به ارمغان آورد. اما اگر نمی توانید به اندازه کافی به بازیکنان نزدیک شوید، بهتر است کمی پول برای لنزهای تله فوتو میانه تا بلند هزینه کنید. بسیاری از دوربین های ببین و بگیر امروزی می توانند تا بیش از ۲۰ برابر زوم را برای تان مهیا کنند که در این مواقع بسیار کاربردی خواهد بود. اما این امر می توانند باعث کاهش روشنایی و ایجاد مشکل در گوشه های عکس گردد.



ورزش معمولا تمرکز بر سرعت است. با عکاسی از فعالیت های با سرعت کمتر تشنگی تان را فرو نشانده و خودتان را تمرین دهید. برای مثال در این چوگان با الاغ مراکشی، مقدار کمی کاهش سرعت شاتر می تواند اندکی نتیجه را تار و محو نماید. البته سرعت شاتر به اندازه ای است که سوارکارها کاملا واضح و در فوکوس دوربین باقی بمانند. اما اشیاء با حرکت سریعتر محو می شوند (مانند سم های الاغ سمت چپ یا توپ چوگان) تا نشانه حرکت در عکس باشند.



به دنبال زاویه دید انسانی باشید. یک عکس کلوزآپ یا نمای نزدیک از حریفان، اغلب نشان دهنده عزم راسخ و تلاش فراوان در چهره آنها خواهد بود و این می تواند موضوعی برای جذابیت عکس باشد. در مرحله ویرایش پس از عکاسی، از افزودن کمی نور به مرکز عکس (light vignette) برای جلب توجه بیننده به بخش های مهم و مرتبط عکس هراسی نداشته باشید.



برای جمع کردن بساط عکاسی و رفتن به خانه عجله ای نداشته باشید. اغلب اوقات، عکس هایی از برنامه های ورزشی که بیش از همه جلب توجه می کنند، مربوط به وقایعی هستند که پس از اتمام مسابقه اتفاق می افتند. یک حریف پیچیده در لباسی زرورقی، می تواند نمایی آشنا بوده و کنتراست بسیار خوبی با محیط ایجاد کند. به خصوص اگر سعی کنید پس زمینه ای تیره برای عکس انتخاب کنید.

منبع :
سایت نارنجی



:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
:: برچسب‌ها: دوربین, مناسب, عکاسی, ورزشی,
.:: ::.
برنامه تلویزیونی آموزش فتوشاپ Photoshop User TV 2011
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال جمعه 12 خرداد 1391 در ساعت

 

 

 Pack برنامه تلویزیونی آموزش فتوشاپ Photoshop User TV 2011

توضیحات : گرافیک ها مجموعه ای را با عنوان Photoshop User TV برای شما آماده کرده است . اکثر گرافیست ها و عکسان و تمام کسانی که با نرم افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ سروکار دارند بی شک کمپانی بزرگ Kelby Training را می شناسند. همانطور که می دانید این شرکت یکی از قدرتمند ترین شرکت های ساخت فیلم های آموزشی در زمینه ویرایش عکس می باشد. محصولات متنوع کمپانی Kelby Training به گرافیست و عکاسان سراسر جهان کمک می کند تا با جدید ترین روش ها و تکنیک های نرم افزار های گرافیکی مختلف از جمله فتوشاپ آشنا شوند و از آنها برای ویرایش قسمت های مختلف یک تصویر استفاده کنند. یکی از محصولات معروف این شرکت Photoshop User TV است که توسط انجمن بین المللی فتوشاپیست های حرفه ای NAPP (National Association of Photoshop Professionals)i ارائه شده است و به شکل یک برنامه تلویزیونی بسیار مهیج می باشد. در واقع در این برنامه تلویزیونی تمام روش ها و تکنیک های کار با نرم افزار فتوشاپ توسط اساتید معروف و مجرب آموزش داده می شود. مجریان این برنامه تلویزیونی آقای Scott Kelby (بنیان گذار شرکت Kelby Training، عکاس، نویسنده مجلات و آموزش های فتوشاپی) و آقای Matt Kloskowski (عکاس، نویسنده مجلات و آموزش های فتوشاپی، کارشناس نرم افزار فتوشاپ) و آقای Dave Cross (استاد و کارشناس نرم افزارهای گرافیکی، نویسنده مجلات و آموزش های فتوشاپی) هستند که هر کدام از این افراد از اساتید و کارشنان معروف فتوشاپ بوده و همچنین کتاب ها و فیلم های آموزشی مختلفی توسط هر یک از این افراد در سراسر جهان منتشر شده است. مجموعه Photoshop User TV از محدود مجموعه هایی است که کاربر با مشاهده آن خسته نمی شود زیرا ۳ مجری آن افرادی بسیار پر انرژی هستند و سعی کرده اند تا این برنامه را به یکی از پر هیجان ترین برنامه های آموزش فتوشاپ تبدیل کنند که تاکنون هم در اینکار موفق بوده اند زیرا از تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۰۵ که اولین برنامه فتوشاپ یوزر تی وی پخش شد، تاکنون که در اواخر سال ۲۰۱۱ هستیم، هر روز به بازدید کننده گان این برنامه افزوده می شود. علاوه بر اجرای فوق العاده زیبای این سه مجری عوامل دیگری نیز در جذابیت این برنامه نقش داشته اند. در واقع اگر اکثر فیلم های آموزشی فتوشاپ را مشاهده کرده باشید، شاهد محیطی سرد و یکنواخت هستید که در آن مجری فقط به آموزش قسمت های مختلف فتوشاپ می پردازد. اما Photoshop User TV همانند یک برنامه ی تلویزیونی در لا به لای آموزش ها، برنامه های جالب دیگری را نیز پخش می کند که به عنوان مثال می توان به بخش آخرین اخبار دنیای عکس و گرافیک از نقاط مختلف دنیا، معرفی مجلات و کتاب های کاربردی، تهیه گزارش از جشنواره های مختلف عکس و گرافیک، دعوت میهمانان معروف به برنامه، معرفی نرم افزارها و پلاگین های پرکاربرد، تبلیغات و … اشاره کرد. تا به امروز یعنی ۳ دسامبر ۲۰۱۱ در حدود ۲۸۷ قسمت از این برنامه منتشر شده و پیش بینی می شود این روند تا سال ۲۰۱۲ و سال های بعد نیز ادامه داشته باشد. تیم گرافیک ها این مجموعه آموزشی را به صورت ۱۰ قسمتی در هر ۳ روز در سایت انتشار خواهد داد تا همه کاربران گرامی بتوانند از آن استفاده کنند .

قسمت اول : Download 103.31 MB

قسمت دوم : Download 136.78 MB

قسمت سوم : Download 127.39 MB

قسمت چهارم : Download 167.6 MB

قسمت پنجم : Download 39.77 MB

قسمت ششم : Download 115.11 MB

قسمت هفتم : Download 136.13 MB

قسمت هشتم : Download 140.21 MB

قسمت نهم : Download 136.92 MB

قسمت دهم : Download 46.61 MB

رمز عبور : www.graphicha.com

..

 


:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
.:: ::.
آموزش ایجاد افکت کامپوزیت از یک تصویر
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال جمعه 12 خرداد 1391 در ساعت

 

 توضیحات : در این پروژه یاد میگیرید که چگونه از تصویر صورت یک زن یک طرح ترکیبی ایجاد نمایید. در طول این آموزش از چندین تکنیک ساده شامل clipping masks و displacement maps استفاده خواهیم کرد.

تصویر نهایی :

92 آموزش ایجاد افکت کامپوزیت از یک تصویر

مرحله ۱ :

برای شروع، یک پرونده جدید با ابعاد دلخواه ایجاد نمایید. بهتر است اندازه به صورت عریض باشد.

برای مثال سایز ۷۲۰ در ۴۸۰ پیکسل با رزولوشن ۳۰۰ در هر اینچ مناسب است.

بعد از ایجاد فایل، پس زمینه را به رنگ مشکی درآورید

11 آموزش ایجاد افکت کامپوزیت از یک تصویر

مرحله ۲ :

برای مرحله بعدی یک تصویر مناسب از چهره یک زن را انتخاب می کنیم.برای این پروژه می توانید از هر عکسی استفاده نمایید اما بهتر است که مشابه تصویر زیر باشد.

بعد از انتنخاب تصویر، آن را به پروژه در یک لایه جدید اضافه نمایید. تمامی قسمت های عکس به جز صورت را پاک نمایید. همچنین میتوانید از تنظیمات brightness و   saturation استفاده نمایید ترجیحا برای گرفتن نتیجه بهتر نور بیشتر در چهره قرار گیرد و بقیه تصویر تیره تر باشد.

22 آموزش ایجاد افکت کامپوزیت از یک تصویر

مرحله ۳ :

لایه صورت را Duplicate بگیرید و مطمئن شوید که دقیقا در جای قبلی خود قرار دارد. کلید  Shift + Control + U را برای  desaturate کردن فشار دهید و سپس به مسیر Filter > Blur > Lens Blur بروید.

اطمینان حاصل نمایید که تنظیمات انتخاب شده بدین صورت باشد:

Source را بر روی Transparency تنظیم کنید. و به ترتیب برای Radius 10 و Blade Curvature 0 و Rotation 0 به مانند تصویر زیر انتخاب نمایید. در مراحل بعدی خواهید فهمید که مات کردن تصویر چه اهمیتی خواهد داشت.

31 آموزش ایجاد افکت کامپوزیت از یک تصویر

مرحله ۴ :

در این مرحله ابتدا document را با نامی متفاوت ذخیره کنید. مطمئن شوید که که لایه blure شده قابل مشاهده باشد. از این فایل به عنوان displacement map در مراحل بعدی استفاده خواهیم کرد.

از لینک زیر دانلود کنید :

Vector Pack Sample

می توانید از وکتورها و یا براش های مشابه هم استفاده کنید .

بعد از انتخاب، اشکال مورد نظر را به پروژه اضافه کنید. در صورتی که پنجره ای باز شد گزینه Smart Object را انتخاب نمایید. وکتورها را با دقت روی کار قرار داده تا نتیجه ایده الی بدست آورید در انتها از تنظیمات نور استفاده خواهیم کرد. توجه نمایید که وکتورها را به شکلی در کنار هم قرار دهید تا فرم صورت از بین نرود و وکتورها در کنار هم طوری قرار دهید تا ترکیبی پیچیده بدست آید.

دقت کنید که تعداد زیاد وکتورها می تواند افکت این کار را از بین ببرد زیرا می خواهیم از صورت به عنوان پس زمینه وکتورها استفاده نماییم و باید بخش هایی از تصویر به صورت مشکی باقی بمانند.

41 آموزش ایجاد افکت کامپوزیت از یک تصویر

مرحله ۵ :

اولین لایه وکتورها را انتخاب نمایید و به مسیر Filter > Distort > Displace بروید. تنظیمات افقی و عمودی را روی ۱۰ قرار دهید و گزینه های  Stretch to Fit و  Repeat Edge Pixels را انتخاب نمایید و کلید OK را بزنید. بعد از اینکه پنجره جدید باز شد فایلی را که در مراحل قبلی ذخیره کرده بودیم را باز کنید.

51 آموزش ایجاد افکت کامپوزیت از یک تصویر

مرحله ۶ :

بعد از اینکه از displacement mapping برای تمامی وکتورها استفاده کردید، از تصویر اصلی به تعداد لایه های وکتور duplicate بگیرید. سپس هر لایه تصویر کپی شده را بالای هر وکتور مانند تصویر زیر قرار دهید. بعد از اینکه تصاویر را در جای مناسب قرار دادید هر لایه تصویر و وکتور را جداگانه alternating نمایید.

62 آموزش ایجاد افکت کامپوزیت از یک تصویر

مرحله ۷ :

در این مرحله نیاز به ایجاد clipping masks برای انتقال تصویر به وکتور را دارید. روی هر  لایه از تصویری که کپی کرده اید کلیک راست کرده و از منو گزینه Create Clipping Mask را انتخاب کنید.زمانی تغییرات را مشاهده خواهید کرد که تمام لایه ها را clipping masks کرده باشید.

برای اینکه مطمئن باشید مراحل را درست انجام می دهید باید در کنار هر لایه تصویر، یک فلش به سمت پایین به لایه وکتور مشاهده نمایید.

71 آموزش ایجاد افکت کامپوزیت از یک تصویر

مرحله ۸ :

بعد از اینکه همه clipping masks ها انجام شد، شما باید تصویری را که روی وکتورها قرار گرفته است را مشاهده نمایید. حالا برای این مرحله بالاترین لایه وکتور را انتخاب کرده و به آن Drop Shadow اضافه نمایید. زاویه ۱۴۰ درجه و مقادیر ۱۰، ۱۰ و ۲۰ به ترتیب برای Distance, Spread و  Size, مناسب می باشد.

بعد از اینکه از نتیجه کار راضی بودید بر روی لایه فعلی کلیک راست کنید و از منو گزینه Copy Layer Style را انتخاب کرده و برای تمامی لایه های وکتور دیگر مجددا کلیک راست کرده و گزینه Paste Layer Style را بزنید تا این تنظیمات برای همه لایه ها اضافه شود.

82 آموزش ایجاد افکت کامپوزیت از یک تصویر

مرحله ۹ :

برای نور پردازی بهتر می توانید از Radial Gradient در سمت چپ در پس زمینه کار استفاده نمایید.  آموزش به پایان رسیده است نتیجه کار شما باید مشابه تصویر زیر باشد.

92 آموزش ایجاد افکت کامپوزیت از یک تصویر

 
 


:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
.:: ::.
آموزش اصول عکاسی
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال یک شنبه 11 دی 1390 در ساعت
 
 

زبان زبان: فارسیدانلود کتاب اصول عکاسی دیجیتال به زبان فارسی-wWw.TakLeaRn.IR

نوع فایل نوع فایل: PDF

تعداد صفحات: ۲۷۰

حجم حجم کتاب:۱۱٫۹ مگابایت

نویسنده نویسنده: رضا نحوی

ناشر ناشر: wWw.TakLeaRn.IR

 

 


 


:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
.:: ::.
آموزش(دانلود)
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال یک شنبه 11 دی 1390 در ساعت

 دانلود فیلم آموزشی 10 هفته آموزش فتوشاپ به همراه کتاب CreativeTechs Complete 10 Week Photoshop Course Video Tutorials  eBooks

فیلم آموزشی فتوشاپ برای رتوش و اصلاح رنگ ها

دانلود از سرور های قدرتمند میهن دانلود

امروز با یک فیلم آموزشی فتوشاپ در خدمت شما عزیزان هستیم.این آموزش مربوط به شرکت Creativetechs می باشد.این فیلم آموزشی در ده جلسه آموزش داده شده است.که در آن می توانید در مورد ترکیب رنگ ها و رتوش کردن بیاموزید.هر جلسه در حدود 1 ساعت می باشد.این فیلم آموزشی برای افراد مبتدی تا حرفه ای مناسب می باشد.این فیلم آموزشی برای علاقه مندان به رتوش در فتوشاپ آماده شده است
مباحث به شرح زیر می باشد:

لینک های دانلود


هفته 1 : اساس فتوشاپ
هفته 2 : لایه ها
هفته 3 : مبانی های انتخاب
هفته 4 : انتخاب های پیشرفته
هفته 5 : ماسک های لایه
هفته 6 : ابزار قلم و لایه های شکل
هفته 7 : ابزار رسم و براش
هفته 8 : رتوش
هفته 9 : اصلاح رنگ قسمت 1
هفته 10 : اصلاح رنگ قسمت 2



:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
.:: ::.
عناوین آخرین مطالب بلاگ من


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


.:: Design By :